1.5 لیتری توربو
گیربکس 9CVT سرعته
156 اسب بخار
230 نیوتون متر گشتاور
شتاب 10.5 ثانیه ای
رینگ 18 اینجی
سیستم تعلیق عقب Multi link
تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد

سایپا بعد از معرفی خودرو های داخلی خود، این بار تصمیم به مونتاژ یک خودروی چینی گرفته است. چانگان UNI-T محصول جدید سایپا به زودی وارد خیابان های کشورمان خواهد شد.

شبکه های اجتماعی

» طراحی ظاهری

کمپانی چانگان که قبل تر با حضور خودروهایی مثل CS35 و ایدو در کشورمان آشنا هستیم این بار تصمیم به همکاری با سایپا برای تولید و عرضه خودروی UNI-T گرفته است . خودرویی که از نظر طراحی یادآور خودهای لکسوس سری NX است ولی دیگر زمان به کار بردن واژه کپی برای خودروهای چینی به سر رسیده و هر برند به خوبی روی زبان طراحی شخصی سازه شده خود در حال پیشرفت و ارتقاء است، تا هویت برند خود را به تثبیت برساند. شاید بتوان گفت از نظر طراحی جدی ترین رقیب این خودرو فونیکس FX است که توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد اما از نظر مشخصات فنی و آپشن ها در برابر FX حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

در بخش کناری شیب ملایم سقف شیشه ای خودرو نمای بسیار جذابی به این خودرو داده است همچنین بدنه عضلانی این خودرو و گلگیر های حجیم شده آن به گونه ای طراحی شده است که بتواند یونی تی را خودرویی عریض جلوه دهد تا زیبایی و حس و حال اسپرت بودن آن دوچندان شود.

به نمای عقب می رسیم؛ شیشه عقب کوچک، اسپویلری که در امتداد سقف شیشه ای وجود دارد و چراغ های کشیده و نازک همگی در کنار هم یک طراحی منحصر به فرد را نسبت به سایر چینی ها ایجاد کرده است.

FX
Arrizo 6 pro
1.5 لیتری توربو
گیربکس 9CVT سرعته
147 اسب بخار
210 نیوتون متر گشتاور
شتاب 9.5 ثانیه ای
رینگ 17 اینچی
سیستم تعلیق عقب Torsion Beam
مجهر به دستیار راننده ADAS

» طراحی داخلی

در نمای داخلی UNI-T هم چانگان یک شاهکار زیبا را خلق کرده و مانند نمای بیرونی از المان های متقاوت و خاصی برای طراحی قسمت های مختلف استفاده کرده است. کنسول میانی T شکل و نا متقارن و کنسول میانی مایل شده به سمت راننده، فرمان دی کات و یک نمایشگر عریض که از دو نمایشگر 10.5 اینچی استفاده شده است در کنار دسته دنده زیبای جوی استیک میتواند نظر هر بیننده ای را به دور از هرگونه انتقادی به خودش جلب کند.

» مشخصات فنی UNI-T

خودروی UNI-T در بازار جهانی با مشخصات فنی مختلفی تولید و عرضه می شود. اما در ایران هنوز مشخص نیست سایپا میخواهد این خودرو را به تولید برساند. در حال حاضر سایپا دو پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته است. یکی با موتور 1.5 لیتری با 177 اسب بخار و 300 نیوتون متر گشتاور و دیگری موتور 2 لیتری با 230 اسب بخار و 320 نیوتون متر گشتاور که به دلیل انتقادات زیاد نسبت به موتور های 1.5 لیتری انتظار می رود با نسخه 2 لیتری تولید شود از طرفی هم به دلیل محدودیت در مدل های واردتی و قیمت بالاتر مدل قوی تر این خودرو و بازار سنجی آن احتمال وارد شدن نسخه 1.5 لیتری بالا تر است.

» زمان عرضه

زمان عرضه خودروی جدید سایپا چانگان UNI T هنوز مشخض نیست اما به زودی شاهد حضور این خودرو خواهیم بود.

جیلی کول ری چه امکاناتی دارد؟

غربیلک فرمان با طرح دی کات، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز AEB، رادار نقطه کور، سنسور نور و باران، سقف شیشه ای، حالت های مختلف رانندگی، دوربین 360، 6 کیسه هوای ایمنی 10 نقطه ای، صندلی های جلو برقی  با گرمکن و… بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی چانگان UNI T است.

UNI-T با چه قیمتی عرضه خواهد شد ؟

در بازار جهانی در تیپ های مختلف از سال 2020 در بازه قیمتی 17 تا 21 هزار دلار عرضه شده است از همین رو منتظر یک محصول میلیاردی از سایپا هستیم.