1.5 لیتری توربو
گیربکس 9CVT سرعته
156 اسب بخار
230 نیوتون متر گشتاور
شتاب 10.5 ثانیه ای
رینگ 18 اینجی
سیستم تعلیق عقب Multi link
تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد

معاینه فنی خودرو هر چند سال یکبار است ؟

شبکه های اجتماعی

معاینه فنی خودرو طرحی است برای کم کردن آلودگی هوا توسط خودروهای سواری فرسوده که طبق این طرح، همه خودروهایی که چهارسال یا بیشتر از عمر تولیدشان می‌گذرد، ملزم می‌شوند حتما سالی یک‌بار معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند وگرنه با استفاده از دوربین‌های ترافیکی، روزانــه جریمه می‌شوند.

آیا خودروهای صفر کیلومتر نیاز به دریافت معاینه فنی دارند ؟

تمام خودروهای صفر کیلومتر داخلی و خارجی پس از گذشت 4 سال از تاریخ تولید آنها نیاز به دریافت معاینه فنی دارند. به این ترتیب خودرو های خارجی تولید سال 2019 میلادی به قبل و خودروهای داخلی سال 1398 در سال 1402 نیاز به دریافت برگه معاینه فنی دارند.

مبلغ جریمه تردد بدون معاینه فنی چقدر است ؟

تردد و استفاده از خودروهای بدون معاینه فنی جریمه 50 هزار تومانی را در سال 1401 به همراه دارد. این جریمه به صورت روزانه از طریق دوربین های راهنمایی و رانندگی ثبت می شود. اعتبار معاینه فنی خودرو بر روی برگه آن ثبت شده است، یادتان نرود که تاریخ آن را چک کنید تا مشمول جریمه نشوید.

هزینه دریافت معاینه فنی چقدر است؟

هزینه دریافت معاینه فنی خودرو در سال 1401 به نسبت سال 1400 تغییری نداشته است. و تنها با پرداخت 47 هزار تومان می توانید معاینه فنی ماشین خود را دریافت کنید.

چه مدارکی برای دریافت معاینه فنی لازم است ؟

کارت ماشین یا سند آن به همراه فرم تشخیص عیوب ظاهری

جهت استعلام جریمه می توانید از طریق نرم افزار آپ و یا پنل کاربردی تهران من اقدام کنید.

 

FX
Arrizo 6 pro
1.5 لیتری توربو
گیربکس 9CVT سرعته
147 اسب بخار
210 نیوتون متر گشتاور
شتاب 9.5 ثانیه ای
رینگ 17 اینچی
سیستم تعلیق عقب Torsion Beam
مجهر به دستیار راننده ADAS

» طراحی داخلی

در نمای داخلی UNI-T هم چانگان یک شاهکار زیبا را خلق کرده و مانند نمای بیرونی از المان های متقاوت و خاصی برای طراحی قسمت های مختلف استفاده کرده است. کنسول میانی T شکل و نا متقارن و کنسول میانی مایل شده به سمت راننده، فرمان دی کات و یک نمایشگر عریض که از دو نمایشگر 10.5 اینچی استفاده شده است در کنار دسته دنده زیبای جوی استیک میتواند نظر هر بیننده ای را به دور از هرگونه انتقادی به خودش جلب کند.

» مشخصات فنی UNI-T

خودروی UNI-T در بازار جهانی با مشخصات فنی مختلفی تولید و عرضه می شود. اما در ایران هنوز مشخص نیست سایپا میخواهد این خودرو را به تولید برساند. در حال حاضر سایپا دو پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته است. یکی با موتور 1.5 لیتری با 177 اسب بخار و 300 نیوتون متر گشتاور و دیگری موتور 2 لیتری با 230 اسب بخار و 320 نیوتون متر گشتاور که به دلیل انتقادات زیاد نسبت به موتور های 1.5 لیتری انتظار می رود با نسخه 2 لیتری تولید شود از طرفی هم به دلیل محدودیت در مدل های واردتی و قیمت بالاتر مدل قوی تر این خودرو و بازار سنجی آن احتمال وارد شدن نسخه 1.5 لیتری بالا تر است.

» زمان عرضه

زمان عرضه خودروی جدید سایپا چانگان UNI T هنوز مشخض نیست اما به زودی شاهد حضور این خودرو خواهیم بود.

جیلی کول ری چه امکاناتی دارد؟

غربیلک فرمان با طرح دی کات، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز AEB، رادار نقطه کور، سنسور نور و باران، سقف شیشه ای، حالت های مختلف رانندگی، دوربین 360، 6 کیسه هوای ایمنی 10 نقطه ای، صندلی های جلو برقی  با گرمکن و… بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی چانگان UNI T است.

UNI-T با چه قیمتی عرضه خواهد شد ؟

در بازار جهانی در تیپ های مختلف از سال 2020 در بازه قیمتی 17 تا 21 هزار دلار عرضه شده است از همین رو منتظر یک محصول میلیاردی از سایپا هستیم.