موتور 1.6 لیتری توربو GDI
گیربکس 7WDCT سرعته
197 اسب بخار
290 نیوتون متر گشتاور
شتاب 8 ثانیه ای
رینگ 18 اینچی
سیستم تعلیق عقب Multilink
سیستم دستیار راننده ADAS

شرکت بهمن موتور در نمایشگاه اصفهان با فیدلیتی پرایم بهبود یافته حضور پیدا کرد.

شبکه های اجتماعی

» طراحی ظاهری

از نظر طراحی ظاهری فیدلیتی پرایم جدید با نسخه قبلی هیچ تفاوتی پیدا نکرده است و همچنان با همان جزئیات ظاهری قبلی تولید خواهد شد.

بزرگترین ضعف فیدلیتی پرایم چیست؟

شرکت بهمن موتور پس از گذشت چیزی کمتر از دو سال از عرضه فیدلیتی پرایم علاوه بر تولید نسخه پرستیژ که نمونه قوی تر فیدلیتی است این بار تصمیم گرفت تا فیدلیتی پرستیژ را هم دست خوش تغییراتی کند.

در ابتدای کار خرید فیدلیتی با استقبال خوبی همراه شده بود اما به مرور خریداران این خودرو شروع به انتقادات مختلفی از فیدلیتی کردند که عمده آن ها در مورد گیربکس به کار رفته در فیدلیتی پرایم بود. 

گیربکس دوکلاچه اتوماتیک از نوع خشک چیزی بود که از همان ابتدا به عنوان بزرگترین نقطه ضعف فیدلیتی به حساب می آمد، ضعفی که در صورت عدم آگاهی مالک خودروی فیدلیتی از نحوه نگهداری و رانندگی با آن می توانست هزینه های سنگینی روی دست خریداران فیدلیتی بگذارد.

این ضعف در حالی وجود داشت که رقیب اصلی این ماشین یعنی فونیکس تیگو 7 پرو از گیربکس CVT نسل جدید 9 سرعته استفاده می کند که راندمان 93 درصدی انتقال نیرو را دارد. با توجه به موتور یکسان این دو خودرو و وزن کمتر و راندمان بالاتر گیربکس تیگو 7 پرو باعث شد که بهمن موتور اقدام به تغییراتی در فیدلیتی پرایم کند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

FX
Tiggo 7 pro
موتور 1.5 لیتری توربو
گیربکس 9CVT سرعته
156 اسب بخار
230 نیوتون متر گشتاور
شتاب 10.5 ثانیه ای
رینگ 18 اینچی
سیستم تعلیق عقب Multilink
شارژر وایرلس گوشی موبایل

» فیدلیتی پرایم جدید چه تغییراتی کرده است؟

 اولین و اصلی ترین تغییر همان گیربکس است که در مورد مشکلات نسخه قبلی خواندیم اما گیربکس فیدلیتی جدید چیست ؟

یک گیربکس دو کلاچه 6 سرعته از نوع تر که دیگر از مشکلات داغ کردن در ترافیک و سر صداهای زیاد موقع تعویض دنده خبری نیست و استهلاک پایین تری را به نسبت مدل قبلی دارد.

 دومین تغییر در طراحی داخلی خودرو است، خیلی تغییر به خصوصی رخ نداده. اما همین تغییرات کوچک به دلیل کاربردی کردن و ارگونومی بهتر فضای کنسول میانی بسیار دلچسب است. 

در کنسول میانی این بار شاهد به کار گیری دسته دنده الکترونیکی به جای مکانیکی هستیم علاوه بر این دیگر خبری از متریال های مشکی رنگ پیانویی که به راحتی خط و خش می گرفتند نیست همچنین جای وایرلس شارژ گوشی موبایل هم بهتر شده است.

 سومین تغییر باز هم مربوط به قسمت های فنی خودرو است.

ضعیف بودن کولر اکثر خودروهای چینی موردی بسیار شایع است و شاید برای بعضی افراد این موضوع بسیار آزاردهنده باشد به طوری که بیخیال خرید خودرو مورد نظرشان شوند. در نسخه ارتقاء یافته فیدلیتی پرایم از کندانسور بزرگتری استفاده شده و کمپرسور هم به صورت متغییر به کار رفته است قطعات خنک کاری موتور هم تغییراتی داشته که بتوانیم کولر بهتری را در فیدلیتی تجربه کنیم.

» قیمت فیدلیتی پرایم جدید

شاید جای تعجب دارد که بگوییم قیمت فیدلیتی پرایم جدید با وجود تغییراتی که داشته است اما با همان قیمت قبلی به فروش می رسد.

نسخه ارتقاء یافته فیدلیتی پرایم در دست تولید و تحویل به مشتریان بهمن موتور است.

فیدلیتی پرایم چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر است.

فیدلیتی پرایم چه امکاناتی دارد؟

دسته دنده الکترونیکی ، غربیلک فرمان با طرح دی کات، گیربکس دوکلاچه تر ، رینگ های بزرگ 20 اینچی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین 360 درجه با کیفیت نه چندان خوب و… بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی فیدلیتی پرایم به شمار می آیند.